Konkurs na kartkę świąteczną
Dzień Tabliczki Mnożenia
- 16
W piątek 15.11.2024r. w naszej szkole odbył się Dzień Tabliczki Mnożenia. Uczniowie starszych klas angażowali do matematycznej zabawy młodszych uczniów, nauczycieli a nawet rodziców. W nagrodę za poprawne odpowiedzi uczniowie wręczali upominki. Cała szkoła świetnie się spisała przygotowując plakaty oraz inne ozdoby, by w radosny i matematyczny sposób uczcić ten dzień.
„Polsko, Ojczyzno moja ...”, czyli Szkolne Obchody Narodowego Święta Niepodległości.
- 51
Z wielką radością uczestniczyliśmy w niezwykle wzruszających, 106. urodzinach naszej Ojczyzny. Wtorek, 12 listopada 2024 roku, był kulminacją obchodów, w które czynnie angażowaliśmy się od początku miesiąca. Prezentacja umiejętności plastyczno-techniczno-literackich, ciekawie uwidocznionych w plakatach, niepodległościowych zakładkach do książek, urodzinowych kartkach, z autorskimi życzeniami dla naszej Ojczyzny, pod znamienitym hasłem „ Polsko, Ojczyzno moja...”, przygotowanie niepodległościowej gazetki ściennej i biało-czerwonej dekoracji w salach lekcyjnych, udział w kolejnej edycji niepodległościowego dyktanda, potwierdziły nasze całkowite przygotowanie, do wspólnego uczczenia Narodowego Święta Niepodległości.
Szkolny, wtorkowy poranek przywitaliśmy uroczystym, galowym strojem, z dumnie przypiętym biało-czerwonym kotylionem. W pełnym radości nastroju, udaliśmy się w historyczną podróż słowno-muzyczną, której głównym przesłaniem stały się słowa: „ Bądźmy razem, w tym szczególnym czasie, na przyjęciu z okazji 106. rocznicy urodzin Ojczyzny naszej!”. Trudno było opanować wzruszenie, podczas wspólnego śpiewu pieśni patriotycznych, autorskich życzeń składanych dla naszej Ojczyzny oraz w trakcie recytacji wierszy o „Polsce, która nigdy nie zginęła”.
Kulminacją Szkolnych Obchodów Narodowego Święta Niepodległości, był moment, gdy z dumną miną, z wysoko podniesioną głową, punktualnie o godzinie 11:11, wspólnie zaintonowaliśmy hymn naszej Ojczyzny „Mazurek Dąbrowskiego”.
Nasze zaangażowanie w szkolne obchody 106. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości oraz wystawienie pocztu sztandarowego, w trakcie uroczystej Mszy Świętej za Ojczyznę, odprawionej 11.11.2024 r. w Kościele pod wezwaniem Najświętszej Maryi Panny Matki Kościoła, potwierdziły, że jesteśmy utalentowanymi plastycznie artystami, zdolnymi adeptami sztuki aktorskiej, a przede wszystkim młodymi, wrażliwymi ludźmi, dla których „Ojczyzna to wielki, zbiorowy obowiązek”, a „Polska to taka kraina, która w naszych sercach się zaczyna”.
Wzorowa postawa młodych patriotów to kwintesencja naszej kreatywności i radości tworzenia, ale także ogromnego wsparcia rodziców i nauczycieli, którym pragniemy serdecznie podziękować.
Z patriotycznym pozdrowieniem
uczniowie Szkoły Podstawowej nr 3
Konkurs na najpiękniejszą ozdobę bożonarodzeniową
KONFERENCJA "DODAJMY UCZNIOM SKRZYDEŁ"
- 3
W dniach 25-26 listopada 2024r. w Muzeum Historii Polski w Warszawie pod patronatem Ministerstwa Kultury oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej odbyła się konferencja o edukacji artystycznej w szkole pt. „Dodajmy uczniom skrzydeł”. W tym wydarzeniu, w którym wzięło udział 450 osób z całej Polski, uczestniczyła nauczycielka języka polskiego Aleksandra Samborska-Jakubiec, będąca koordynatorką szkolnego programu „Rozwiń skrzydła” (realizowanego w ramach kuratoryjnego programu o tym samym tytule). Debatę prowadzili członkowie Centrum Edukacji Artystycznej oraz Narodowego Centrum Kultury.
Celem spotkania było zdiagnozowanie potrzeb i oczekiwań środowiska artystycznego, nauczycieli, uczniów oraz ich rodziców w zakresie rozwoju pasji i uzdolnień w szkole oraz poza nią. W obliczu wyzwań, przed którymi stoi współczesna edukacja, konieczne jest wypracowanie nowych rozwiązań, aby jeszcze lepiej wspierać rozwój talentów, kreatywności i kompetencji artystycznych przyszłych pokoleń.
Konferencję rozpoczęły przemówienia ministry kultury Hanny Wróblewskiej oraz wiceministry edukacji Katarzyny Lubnauer. Zaproszeni zostali także przedstawiciele szkół i uczelni artystycznych oraz fundacji działających na rzecz dzieci i młodzieży.
W trakcie dwóch dni rozmawiano o edukacji kulturalnej w szkolnictwie ogólnokształcącym oraz w szkołach artystycznych. Tu skupiono się na zajęciach muzycznych, plastycznych i tanecznych (ze szczególnym naciskiem na balet). Dyskutowano także o edukacji kulturalnej i artystycznej dla dzieci i młodzieży poza szkołą - muzealnej, teatralnej, czytelniczej.
Uczestnicy mogli także wziąć udział w warsztatach dotyczących edukacji muzycznej w szkołach artystycznych lub poza nauczaniem systemowym, edukacji tanecznej oraz plastycznej.
Prelegenci podkreślali ogromną wagę edukacji kulturowej w nauczaniu, szczególnie przedmiotów ścisłych. Przedstawili także propozycje konkretnych działań umożliwiających poszerzanie pasji i zdolności. Wszystkie te inicjatywy zostaną skoordynowane i opracowane przez instytucje zajmujące się edukacją i kulturą w wieloletnim programie rozwoju młodych talentów.
Sprawozdanie z uczestnictwa uczniów z klasy 8a w II Lubuskim Okrągłym Stole Edukacyjnym „Statut jako najważniejszy dokument w szkole”
Dnia 04.11.2024roku dwójka uczniów z klasy 8a z naszej szkoły, Julita Świętek oraz Mateusz Babij wraz z opiekunem brali udział w II Lubuskim Okrągłym Stole Edukacyjnym pod hasłem „Statut jako najważniejszy dokument w szkole”. Spotkanie miało na celu omówienie roli statutu w funkcjonowaniu szkoły oraz przedstawienie doświadczeń nauczycieli, uczniów i przedstawicieli samorządu w zakresie implementacji i przestrzegania zasad zawartych w statucie.
Celem Okrągłego Stołu było pogłębienie wiedzy na temat statutu szkoły jako dokumentu określającego prawa i obowiązki uczniów, nauczycieli oraz innych pracowników szkoły. Organizatorzy zaprosili przedstawicieli szkół z całego województwa lubuskiego, aby podzielili się swoimi doświadczeniami w zakresie współtworzenia, wdrażania i respektowania zapisów zawartych w statutach.
Okrągły Stół rozpoczął się od krótkiego wprowadzenia przez organizatorów, którzy przedstawili cel spotkania oraz zaprezentowali podstawowe zasady funkcjonowania statutu szkoły.
Znaczenie statutu – czym jest statut szkoły, jaką pełni rolę w organizacji życia szkolnego, jakie dokumenty i procedury są z nim związane.
Prawa i obowiązki uczniów – jak statut definiuje prawa uczniów, ich obowiązki oraz zasady postępowania w przypadku naruszeń regulaminu.
Zaangażowanie uczniów w tworzenie statutu – dyskusja na temat tego, jak uczniowie mogą aktywnie uczestniczyć w procesie tworzenia i rewizji statutów szkolnych.
Podczas spotkania, uczniowie z różnych szkół mieli okazję podzielić się swoimi doświadczeniami i przedstawić własne propozycje zmian, które mogłyby zostać wprowadzone w statutach ich placówek.
Podczas obrad uczestnicy, w tym nasi uczniowie, zauważyli, że statut szkoły nie tylko reguluje kwestie formalne, ale także pełni rolę wychowawczą i integrującą społeczność szkolną. Uczniowie zwrócili uwagę, że znajomość statutu może pomóc w lepszym zrozumieniu zasad panujących w szkole, a także dawać większe poczucie bezpieczeństwa i sprawiedliwości.
W trakcie dyskusji omówiono również, jak ważne jest, aby statut był żywym dokumentem, który może być zmieniany w zależności od zmieniających się potrzeb szkoły i uczniów. Wszyscy uczestnicy zgodzili się, że aktywne zaangażowanie uczniów w proces tworzenia i aktualizacji statutu może zwiększyć poczucie odpowiedzialności za przestrzeganie zasad.
Udział w II Lubuskim Okrągłym Stole Edukacyjnym był niezwykle wartościowym doświadczeniem dla naszych uczniów. Pozwolił im poszerzyć wiedzę na temat roli statutu w życiu szkoły, a także umożliwił bezpośrednią wymianę doświadczeń z rówieśnikami z innych szkół. Nasi uczniowie zyskali większą świadomość, jak ważne jest przestrzeganie zasad zapisanych w statucie, ale także jak aktywnie mogą w nim uczestniczyć i wpływać na jego kształt.
Podczas spotkania uczniowie podkreślili, jak istotne jest, aby statut był narzędziem wspierającym rozwój szkoły i jej społeczności, a także aby był zrozumiały i dostępny dla wszystkich uczniów.
Anna Babij
Opiekun Samorządu Uczniowskiego
Zaduma na cmentarzu
- 10
W czwartek 31 października 2024 roku uczniowie klas 2a, 3a i 3b wraz z nauczycielami odwiedzili lokalny cmentarz. Na celu było przybliżenie dzieciom zwyczajów i wartości związanych z pamięcią o zmarłych, szacunek dla przodków oraz polskich tradycji. Wizyta na cmentarzu była dla uczniów nie tylko lekcją historii, ale także doświadczeniem, które przybliżyło im temat przemijania. Dzieci dowiedziały się, że to czas zadumy i wspomnień.
Małgorzata Ladowska
Beata Nowald
Sandra Ginter
Anna Babij
HARMONOGRAM ZEBRAŃ Z RODZICAMI
DATA
DZIEŃ
GODZINA
KLASA
NUMER SALI
07.09.2020
Poniedziałek
17:00
1A
6
07.09.2020
Poniedziałek
17:00
1B
5
07.09.2020
Poniedziałek
17:00
2A
7
07.09.2020
Poniedziałek
17:00
2B
35
07.09.2020
Poniedziałek
17:30
3A
7
07.09.2020
Poniedziałek
17:00
3B
32
07.09.2020
Poniedziałek
17:00
4A
26
07.09.2020
Poniedziałek
17:00
5A
36
08.09.2020
Wtorek
17:00
6A
2
08.09.2020
Wtorek
17:00
6B
31
08.09.2020
Wtorek
17:00
7A
44
08.09.2020
Wtorek
17:00
7B
42
08.09.2020
Wtorek
17:00
8A
45
08.09.2020
Wtorek
17:00
8B
24
08.09.2020
Wtorek
17:00
ODDZIAŁ SPECJALNY
10
Archiwum Aktualności