• AKTUALNOŚCI

            • Dzień Tabliczki Mnożenia

            • W piątek 15.11.2024r. w naszej szkole odbył się Dzień Tabliczki Mnożenia. Uczniowie starszych klas angażowali do matematycznej zabawy młodszych uczniów, nauczycieli a nawet rodziców. W nagrodę za poprawne odpowiedzi uczniowie wręczali upominki. Cała szkoła świetnie się spisała przygotowując plakaty oraz inne ozdoby, by w radosny i matematyczny sposób uczcić ten dzień.

            • „Polsko, Ojczyzno moja ...”, czyli Szkolne Obchody Narodowego Święta Niepodległości.

            •             Z wielką radością uczestniczyliśmy w niezwykle wzruszających, 106. urodzinach naszej Ojczyzny. Wtorek, 12 listopada  2024 roku, był kulminacją obchodów, w które czynnie angażowaliśmy się od początku miesiąca. Prezentacja umiejętności plastyczno-techniczno-literackich, ciekawie uwidocznionych w plakatach, niepodległościowych zakładkach do książek, urodzinowych kartkach, z autorskimi życzeniami dla naszej Ojczyzny, pod znamienitym hasłem „ Polsko, Ojczyzno moja...”, przygotowanie niepodległościowej gazetki ściennej i biało-czerwonej dekoracji w salach lekcyjnych, udział w kolejnej edycji niepodległościowego dyktanda, potwierdziły nasze całkowite przygotowanie, do wspólnego uczczenia Narodowego Święta Niepodległości.

                          Szkolny, wtorkowy poranek przywitaliśmy uroczystym, galowym strojem, z dumnie przypiętym biało-czerwonym kotylionem. W pełnym radości nastroju, udaliśmy się w historyczną podróż słowno-muzyczną, której głównym przesłaniem stały się słowa: „ Bądźmy razem, w tym szczególnym czasie, na przyjęciu z okazji 106. rocznicy urodzin Ojczyzny naszej!”. Trudno było opanować wzruszenie, podczas wspólnego śpiewu pieśni patriotycznych, autorskich życzeń składanych dla naszej Ojczyzny oraz w trakcie recytacji wierszy o „Polsce, która nigdy nie zginęła”.

                          Kulminacją Szkolnych Obchodów Narodowego Święta Niepodległości, był moment, gdy z dumną miną, z wysoko podniesioną głową, punktualnie o godzinie 11:11, wspólnie zaintonowaliśmy hymn naszej Ojczyzny „Mazurek Dąbrowskiego”.

                          Nasze zaangażowanie w szkolne obchody 106. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości oraz wystawienie pocztu sztandarowego, w trakcie uroczystej Mszy Świętej za Ojczyznę, odprawionej 11.11.2024 r. w Kościele pod wezwaniem Najświętszej Maryi Panny Matki Kościoła,  potwierdziły, że jesteśmy utalentowanymi plastycznie artystami, zdolnymi adeptami sztuki aktorskiej, a przede wszystkim młodymi, wrażliwymi ludźmi, dla których „Ojczyzna to wielki, zbiorowy obowiązek”, a „Polska to taka kraina, która w naszych sercach się zaczyna”.

                          Wzorowa postawa młodych patriotów to kwintesencja naszej kreatywności i radości tworzenia, ale także ogromnego wsparcia rodziców i nauczycieli, którym pragniemy serdecznie podziękować.

               

                                                                                                                        Z patriotycznym pozdrowieniem

              uczniowie Szkoły Podstawowej nr 3

            • KONFERENCJA "DODAJMY UCZNIOM SKRZYDEŁ"

            • W dniach 25-26 listopada 2024r.  w Muzeum Historii Polski w Warszawie  pod patronatem Ministerstwa Kultury  oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej odbyła się konferencja o edukacji artystycznej w szkole pt. „Dodajmy uczniom skrzydeł”. W tym wydarzeniu, w którym  wzięło udział 450 osób z całej Polski,  uczestniczyła nauczycielka języka polskiego Aleksandra Samborska-Jakubiec, będąca koordynatorką szkolnego programu „Rozwiń skrzydła” (realizowanego  w ramach kuratoryjnego programu o tym samym tytule). Debatę prowadzili członkowie Centrum Edukacji Artystycznej oraz Narodowego Centrum Kultury.

              Celem spotkania było zdiagnozowanie potrzeb i oczekiwań środowiska artystycznego, nauczycieli, uczniów oraz ich rodziców w zakresie rozwoju pasji i uzdolnień w szkole oraz poza nią. W obliczu wyzwań, przed którymi stoi współczesna edukacja, konieczne jest wypracowanie nowych rozwiązań, aby jeszcze lepiej wspierać rozwój talentów, kreatywności i kompetencji artystycznych przyszłych pokoleń.

              Konferencję rozpoczęły przemówienia ministry kultury Hanny Wróblewskiej oraz wiceministry edukacji Katarzyny Lubnauer. Zaproszeni zostali także przedstawiciele szkół  i  uczelni artystycznych oraz  fundacji działających na rzecz dzieci i młodzieży.

              W trakcie dwóch dni rozmawiano o edukacji kulturalnej w szkolnictwie ogólnokształcącym oraz w szkołach artystycznych. Tu skupiono się na zajęciach muzycznych, plastycznych i tanecznych (ze szczególnym naciskiem na balet). Dyskutowano także o edukacji kulturalnej i artystycznej dla dzieci i młodzieży poza szkołą - muzealnej, teatralnej, czytelniczej.

              Uczestnicy mogli także wziąć udział w warsztatach dotyczących edukacji muzycznej w szkołach artystycznych lub poza nauczaniem systemowym, edukacji tanecznej oraz plastycznej.

              Prelegenci podkreślali ogromną wagę edukacji kulturowej w nauczaniu, szczególnie przedmiotów ścisłych.  Przedstawili także propozycje konkretnych działań umożliwiających poszerzanie pasji i zdolności. Wszystkie te inicjatywy zostaną skoordynowane i opracowane  przez instytucje zajmujące się edukacją i kulturą w wieloletnim programie rozwoju młodych talentów.

            • Sprawozdanie z uczestnictwa uczniów z klasy 8a w II Lubuskim Okrągłym Stole Edukacyjnym „Statut jako najważniejszy dokument w szkole”

            • Dnia 04.11.2024roku dwójka uczniów z klasy 8a z naszej szkoły, Julita Świętek  oraz Mateusz Babij  wraz z opiekunem brali udział w II Lubuskim Okrągłym Stole Edukacyjnym pod hasłem „Statut jako najważniejszy dokument w szkole”. Spotkanie miało na celu omówienie roli statutu w funkcjonowaniu szkoły oraz przedstawienie doświadczeń nauczycieli, uczniów i przedstawicieli samorządu w zakresie implementacji i przestrzegania zasad zawartych w statucie.

              Celem Okrągłego Stołu było pogłębienie wiedzy na temat statutu szkoły jako dokumentu określającego prawa i obowiązki uczniów, nauczycieli oraz innych pracowników szkoły. Organizatorzy zaprosili przedstawicieli szkół z całego województwa lubuskiego, aby podzielili się swoimi doświadczeniami w zakresie współtworzenia, wdrażania i respektowania zapisów zawartych w statutach.

              Okrągły Stół rozpoczął się od krótkiego wprowadzenia przez organizatorów, którzy przedstawili cel spotkania oraz zaprezentowali podstawowe zasady funkcjonowania statutu szkoły.

              Znaczenie statutu – czym jest statut szkoły, jaką pełni rolę w organizacji życia szkolnego, jakie dokumenty i procedury są z nim związane.

              Prawa i obowiązki uczniów – jak statut definiuje prawa uczniów, ich obowiązki oraz zasady postępowania w przypadku naruszeń regulaminu.

              Zaangażowanie uczniów w tworzenie statutu – dyskusja na temat tego, jak uczniowie mogą aktywnie uczestniczyć w procesie tworzenia i rewizji statutów szkolnych.

              Podczas spotkania, uczniowie z różnych szkół mieli okazję podzielić się swoimi doświadczeniami i przedstawić własne propozycje zmian, które mogłyby zostać wprowadzone w statutach ich placówek.

              Podczas obrad uczestnicy, w tym nasi uczniowie, zauważyli, że statut szkoły nie tylko reguluje kwestie formalne, ale także pełni rolę wychowawczą i integrującą społeczność szkolną. Uczniowie zwrócili uwagę, że znajomość statutu może pomóc w lepszym zrozumieniu zasad panujących w szkole, a także dawać większe poczucie bezpieczeństwa i sprawiedliwości.

              W trakcie dyskusji omówiono również, jak ważne jest, aby statut był żywym dokumentem, który może być zmieniany w zależności od zmieniających się potrzeb szkoły i uczniów. Wszyscy uczestnicy zgodzili się, że aktywne zaangażowanie uczniów w proces tworzenia i aktualizacji statutu może  zwiększyć poczucie odpowiedzialności za przestrzeganie zasad.

              Udział w II Lubuskim Okrągłym Stole Edukacyjnym był niezwykle wartościowym doświadczeniem dla naszych uczniów. Pozwolił im poszerzyć wiedzę na temat roli statutu w życiu szkoły, a także umożliwił bezpośrednią wymianę doświadczeń z rówieśnikami z innych szkół. Nasi uczniowie zyskali większą świadomość, jak ważne jest przestrzeganie zasad zapisanych w statucie, ale także jak aktywnie mogą w nim uczestniczyć i wpływać na jego kształt.

              Podczas spotkania uczniowie podkreślili, jak istotne jest, aby statut był narzędziem wspierającym rozwój szkoły i jej społeczności, a także aby był zrozumiały i dostępny dla wszystkich uczniów.

                                                                                                                                  

                                                                                                                                       Anna Babij

                                                                                                             Opiekun Samorządu Uczniowskiego

            • Zaduma na cmentarzu

            • W czwartek 31 października 2024 roku uczniowie klas 2a, 3a i 3b wraz z nauczycielami odwiedzili lokalny cmentarz. Na celu było przybliżenie dzieciom zwyczajów i wartości związanych z pamięcią o zmarłych, szacunek dla przodków oraz polskich tradycji. Wizyta na cmentarzu była dla uczniów nie tylko lekcją historii, ale także doświadczeniem, które przybliżyło im temat przemijania. Dzieci dowiedziały się, że to czas zadumy i wspomnień.

              Małgorzata Ladowska

              Beata Nowald

              Sandra Ginter

              Anna Babij

            • O kotku Amadeuszu przez świat emocji i wartości

            • W ramach projektu " O kotku Amadeuszu przez świat emocji i wartości" przygotowaliśmy z uczniami plakaty oraz prace plastyczne, które zachęcają do okazywania i wyrażania emocji w zdrowy sposób.

              Zapoznaliśmy się z treścią dwóch bajek edukacyjnych. Po bajce "O kotku Amadeuszu, który się nudził" uczniowie zrozumieli czym jest nuda, skąd się bierze, czym grozi, ale też dowiedzieliśmy się, że w nudzeniu się od czasu do czasu nie ma nic złego. Na koniec dzięki burzy mózgów wymyśliliśmy kilka skutecznych "sposobów na nudę". Bajka "O kotku Amadeuszu, który był smutny" przybliżyła uczniom gamę emocji, które nam towarzyszą gdy inni się z nas śmieją lub wykluczają z zabawy. Radość, szczęście, smutek, złość - wszystkie te uczucia są dobre, jeśli wyrażamy je we właściwy sposób. Pomysłów jak to robić nie było końca.

              A oto prace jakie powstały po omówieniu powyższych bajek:

            • WSPOMNIENIA Z WYCIECZKI DO STUDIA FILMOWEGO BABELSBERG

            • We wrześniu uczniowie klas piątych i szóstych uczestniczyli w wycieczce do Studia Filmowego Babelsberg w Poczdamie. Uczestnicy poczuli się jak gwiazdy filmowe spacerując po ulicy westernu, krążąc po krainie tysiąca i jednej nocy, trzęsąc się ze strachu w miasteczku duchów. Ponadto obejrzeli w kinie 4D film animowany na motywach lektury „Księga dżungli”. Mogli tez wybrac się w rejs łódeczkami po rzece w bajkowej krainie „Panama” – ojczyzny Królika  bohatera książki o tym samym tytule. Największą atrakcją były pokazy kaskaderskie odbywające we wnętrzu ogromnego wulkanu. Wszyscy wrócili do domu  pełni wrażeń. Swoje wspomnienia uczniowie przedstawili w formie filmików i zdjęć. Kilka z nich zostało nagrodzonych.

               

              I miejsce – Dominik Trochimiak kl. 6b

              II miejsce  - Aleksander Śliwiński  kl. 6b, Jan Kolano kl. 5a

              III miejsce – Stanisław Brożyński  kl. 6a

              Wyróżnienia – Damian Dec kl. 5a, Szymon Gościniak kl. 5a

               

              Poniżej znajdują się konkursowe prace:

               

              Dominik Trochimiak

               

              Aleksander Śliwiński

              Jan Kolano

              Stanisław Brożyński

              Damian Dec

              Szymon Gościniak

              Gratulujemy zwycięzcom i zachęcamy do aktywności reporterskiej.

               

                                                                                                  

                                                                                                                                   Opiekunowie

                                                                  Aleksandra Samborska-Jakubiec, Sandra Ginter, Elżbieta Wierzbicka

            • Koszulkowe DIY🐴🧵🖍

            • Osobiście zaprojektowane i własnoręcznie wykonane - niesamowite i jedyne w swoim rodzaju - koszulki jeździeckie👕Głowy pełne pomysłów zrodziły niesamowite projekty i to właśnie one  zostały przeniesione na materiał by powstały cudowne, kolorowe t- shirty. Efekty oceńcie sami!

            • Koński weekend

            • Amazonki z naszego koła jeździeckiego miło i aktywnie wykorzystały wolne weekendowe chwile. Czas wśród koni, na świeżym powietrzu, przepełniony wieloma zadaniami minął w mgnieniu oka. Dziewczynki miały okazję zobaczyć jak wygląda dzień w stajni. Pomagały w porannym i wieczornym karmieniu, dbały o porządek na ujeżdżalni i pielęgnowały konie. Nie obyło się bez jazdy na końskim grzbiecie, a wieczorem ognisko, piżama party i seans z jeździeckim filmem. Koński weekend zakończyłyśmy spacerem z koniem w ręku po pięknie ubarwionym lesie. Było pięknie. A kolejne jeździeckie przygody są jeszcze przed nami!

            • VII Edycja Ogólnopolskiego Konkursu ,,Do Hymnu” w Szkole Podstawowej nr 3

            • Cóż to był za dzień! Dzisiaj w naszej szkole odbyło się przesłuchanie w ramach VII edycji konkursu "Do hymnu!". Uczniowie zaprezentowali swoje umiejętności wokalne, śpiewając pieśni patriotyczne. Rezultat przerósł nasze wszelkie oczekiwania! Tego nie da się opisać słowami, dlatego zachęcam do obejrzenia występu naszych podopiecznych:

              Dziękujemy wszystkim rodzicom, nauczycielom i uczniom za pomoc w realizacji tego przedsięwzięcia.

              Trzymajmy kciuki za naszą szkołę. Wyniki zostaną opublikowane do 25. listopada.

            • Warsztaty chemiczno-kulinarne

            • W dniu 03 października odbyły się w naszej szkole warsztaty chemiczno - kulinarne. Uczniowie klas 1-3 przeprowadzili doświadczenia z ciekłym i suchym azotem. Dowiedzieli się jak powstaje kuchnia molekularna. Spróbowali jak smakują smocze chrupki, dymiące soczki i lody truskawkowe, które pomogli przygotować. Uczniowie ocenili warsztaty na szóstkę!

            • Otrzęsiny Klas Pierwszych w Szkole Podstawowej nr 3 – Wspaniała Zabawa i Integracja!

            • W czwartek, 12 września 2024 roku, w naszej Szkole Podstawowej nr 3 odbyły się  oczekiwane Otrzęsiny klas pierwszych, zorganizowane przez Samorząd Uczniowski we współpracy z klasami trzecimi. To wyjątkowe wydarzenie wpisało się na stałe w kalendarz szkolnych tradycji, a tegoroczne otrzęsiny były pełne radości, śmiechu i emocji!

              Integracja na wesoło

              Celem otrzęsin jest nie tylko zabawa, ale przede wszystkim integracja nowych uczniów naszej szkoły. Chcemy, aby „pierwszaki” poczuły się u nas jak w domu, a także lepiej poznały zarówno siebie nawzajem, jak i starszych kolegów i koleżanki. Samorząd Uczniowski oraz uczniowie klas trzecich stanęli na wysokości zadania, przygotowując dla naszych nowych uczniów szereg atrakcji, które sprawiły, że ten dzień na długo zostanie w ich pamięci.

              Dzięki otrzęsinom nasi pierwszoklasiści z pewnością poczuli się częścią szkolnej społeczności. To był dla nich pierwszy krok na długiej i pełnej przygód ścieżce edukacyjnej, którą będą przemierzać przez kolejne lata. Cieszymy się, że mogliśmy wspólnie stworzyć atmosferę radości, współpracy i wzajemnej pomocy, która będzie towarzyszyć im na co dzień.

              Jeszcze raz serdecznie witamy naszych nowych uczniów i życzymy im wielu sukcesów oraz niezapomnianych chwil w Szkole Podstawowej nr 3!

               

                                                                                                                        Z pozdrowieniami

                                                                                                                        Samorząd Uczniowski

      • HARMONOGRAM ZEBRAŃ Z RODZICAMI

        DATA

        DZIEŃ

        GODZINA

        KLASA

        NUMER SALI

        07.09.2020

        Poniedziałek

        17:00

        1A

        6

        07.09.2020

        Poniedziałek

        17:00

        1B

        5

        07.09.2020

        Poniedziałek

        17:00

        2A

        7

        07.09.2020

        Poniedziałek

        17:00

        2B

        35

        07.09.2020

        Poniedziałek

        17:30

        3A

        7

        07.09.2020

        Poniedziałek

        17:00

        3B

        32

        07.09.2020

        Poniedziałek

        17:00

        4A

        26

        07.09.2020

        Poniedziałek

        17:00

        5A

        36

        08.09.2020

        Wtorek

        17:00

        6A

        2

        08.09.2020

        Wtorek

        17:00

        6B

        31

        08.09.2020

        Wtorek

        17:00

        7A

        44

        08.09.2020

        Wtorek

        17:00

        7B

        42

        08.09.2020

        Wtorek

        17:00

        8A

        45

        08.09.2020

        Wtorek

        17:00

        8B

        24

        08.09.2020

        Wtorek

        17:00

        ODDZIAŁ SPECJALNY

        10